آینده روشن

آینده روشن
برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان





 

خود ارضایی (بخش اول)

سائقه ی جنسی

نیروی جنسی یکی از سائقه های زیستی است که در ساختار انسان قرار داده شده . این سائقه از ابتدای تولد فعال نیست بلکه در  زمانی خاص با مقدمه ها و محرکهای مختلف فعال می شود تا در اینده نیازی به نام تداوم نسل بشر را بر اورد.

عقل باید حاکم بر این غریزه باشد چرا که این نیروی قوی مانند خواب نیست که کاملا ارضا شود بلکه همان لحظه ای که دست از کار برداشت باز احساس نیاز می کند و اگر غریزه  عقل را در دست بگیرد لحظه ای ذهن را خالی از افکار شهوانی نمی کند و این چنین است که عقل و جسم هر دو دائما خواستار ارضای جنسی می شوند و تمام سائقه های زیستی انسان تحت تاثیر و فرمان نیروی جنسی قرار می گیرد.

 

بلوغ جنسی کودک

بلوغ جنسی کودک از یک سیر طبیعی پیروی می کند که در هر دوره داری شکل های خاصی دارد که هر گونه عدم توجه و مراقبت و همچنین محیط نامساعد موجب بلوغ زودرس شده که باید به موارد زیر توجه کرد:

1.      مراقبتهای ضروری از قبیل جدا ساختن رختخواب و پالایش محیط از هر گونه عوامل تحریک کننده

2.      اگاه نمودن کودک ممیز و نوجوان از موقعیتی که در این دوره با ان مواجه می شود و طرح مسئله تکلیف و مسائل مربوط به ان

 

استمنا نوزادان و کودکان

مطالعات طولی رشد نشان می دهد که خود انگیزی جنسی در دوران شیرخواری و کودکی شایع است. در کودک شیر خوار ممکن است روزانه چند مرتبه نعوذ دست دهد که هنگامی که مثانه از ادرار پر است و تحریک مضیفه شروع می شود و یا هنگام دفع ادرار و یا پس از ادرار روی می دهد . 

قشر مغز کودک قبل از یکسالگی فعالیت قابل توجهای ندارد و تا زمان به کار افتادن غده های امیزشی رویدادهای محیط همانند زمان بلوغ درک و احساس نمی شود. استمنا تکلیف نرسیده ها قاعدتا بدون انزال می باشد . اثر سوئی که بعد از به کار افتادن در زمان بلوغ دارد غیر قابل مقایسه با زمان کودکی است و احتمالا یکی از علل جدا بودن سرنوشت غیر مکلفین در برابر گناه همین است.

خود ارضایی کودک انگیزه جنسی ندارد و محرکهای گوناگون مانند هیجان همبازی هایش ، زد و خورد و تماشای اتش سوزی موجب ان می شود. همزمان با رشد روانی و جسمی کودک رشد جنسی وی نیز پیش می رود و لذت جنسی در وی بوجود می اید.

کودکان همچنانکه رشد می کنند دستگاه تناسلی انها نیط رشد می کند و اگر روزی از اطرافیان می پرسند چشم برای چیست؟ غذا می خوریم کجا می رود؟ روزی هم خواهند پرسید چرا ما ادرار می کنیم ؟ و با این سوال چراهایی در ذهن کودک دور می زند. سوال این است

چگونه باید در باره مسائل جنسی با کودک صحبت کنیم ؟ چند راه به نظر می رسد:

1.      ذهن کودک را با مطرح کردن مسائل جانبی از سوالش دور کرد و پاسخی نداد.

2.      وقتی کودک در خصوص مسائل جنسی سوال کرد با تندی با او برخورد کنیم و به او بفهمانیم که تو هنوز در حد مطرح کردن و فهمیدن این مسائل نیستی.

3.      کودک را کاملا درباره سوالش توجیه کرده و تا وقتی راضی نشده است دست از توضیح برنداریم

4.      پاسخ مختصر و سربسته داده در حدی که کودک دیگر سوالش را ادامه ندهد

 

از راههای فوق اگر راه اول را انتخاب کنیم کودک کاملا متوجه می شود که به او دروغ می گوبیم و از دستش فرار کنیم و اگر راه دوم را انتخاب کنیم موجب سرکوب شدن کودک در خصوص سوال  کردن می شویم و سوال برایش باقی می ماند و در این صورت ممکن از دیگران سوال کنند و جه جوابی بشنوند معلوم نیست و یا اینکه با کودکان همسال خود در قالب باز ی بپرسند و چه بسا موجب شود که در بازی اعضای دیگر ی را لمس و دستکاری کند که عواقب سولی در پی خواهد داشت.

راه سوم خطراتی را در پی خواهد داشت و کودک دچار بلوغ زودرس می شود و فساد جنسی بزرگترین مشکل خانواده ها خواهد بود.

و اما راه چهارم که شیوه صحیح تری می باشد و راه حل مناسبی هست که چند ویژگی مناسب دارد:

1.      کودک با توجه به سن عقلی خود پاسخ مناسب را گرفته و در مرحله بعد و سنین بعدی با پرسشهای عمیقتر و پاسخ های عمیقتری روبرو می شود که در این صورت دچار انحراف نمی شود

2.      چون مطالب مربوط ره مسائل جنسی برای کودک کاملا باز نمی شود تحریکی هم صورت نمی گیرد. ار کودک پاسخ ناقص دریافت می کند در حقیقت او را از تحریکات جنسی دور نگه می داریم و او را دچار بلوغ زودرس نمی کنیم .

3.      نوعا در این روش پاسخ به پرسشهای جنسی کودک با یک نوع احساس شرم و حیا همراه است . کودکان گرچه بی پرده و حتی با اشاره به اعضا تناسلی خو د یا دیگری اقدام به پرسش می کنند اما اگر پدر و مادر با رعایت سن عقلی و  جسمی کودک به او پاسخ دهند و  یک نوع شرم و پروای جنسی را در او ایجاد کنند در سوالات بعدی دیده شده که کودک با احتیاط و دعایت ادب و همراه شرم اقدام به پرسش می کند .

 

بیداری غریزه جنسی کودکان

بیداری غریزه جنسی کودکان به دو صورت عمده می باشد.

1.به صورت کشفی : کودک در سایه برخورد و تماس خویش با منبع لذت ، انرا کشف کرده و تماس و ارتباط را تداوم می بخشد که بعضی عبارتند از :

·         دستکاری الت تناسلی

·         حبس ادرار و مدفوع و در نتیجه احساس خارش و لذت در بدن و در قسمت خاص ان

·         تماس و اصطکاک با یک جسم از طریق مالیدن خود به تشک، دوچرخه ، نرده و...

·         نوازش های نادرست و لمس های نیندیشده ی والدین و دیگران

·         خاراندن محل زخم در اطراف دستگاه تناسلی و یا وجود خارش ها در بدن ناشی از انگل های معدی و کرمهای ریز در حالت دفع

·         شستشوی کودک پس از دفع و دست زدن به الت تناسلی، به صورت عادی و نا خود اگاه

·         موارد دیگری همچون بی توجهی ها در هنگام حمام و لباس های چسبان

 

2.به صورت اموختن: گاهی غریزه در سایه اموختن ها شناخته می شود و این اموختن ممکن است عمدی و یا غیر عمدی باشد.

اموختن عمدی عبارت از ان است که فرد منحرف و الوده انرا به کودک بیاموزد. مخصوصا برخی افراد بالغ در با کودک و در طریق به فساد کشیدن او به چنین فجایعی دست می زنند.

اموختن غیر عمدی می توان به خطا و اشتباه والدین در روابط خود یاد کنیم که گاهی در حضور کودک و به گونه ای بی پروا، و با این تصور که او طفل است و از این امور سر در نمی اورد رفتارهای بد اموزی دارند. انها متوجه نیستند که حتی اگر کودک از این روابط سر درنیاورد جریانی را می بیند و می شنود و چشم او نقش دوربین و همه را ضبط می کند و انچه را که امروز می بیند و می شنود ممکن است برایش نامفهوم باشد ولی روزی با تحریکی و یا جرقه ای در ذهن، برای او مفهوم و معنی پیدا خواهد کرد.

 



[ سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دلم تنگه کوچه های باريک خدا است، دلم تنگ صدای پروردگار است خدای خوبم من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی ات نداری ! من خدایی چون تو دارم و تو چون خودت نداری! تو رو از تو گدایی می کنم . خدا رو دوست دارم و میخوام فقط اون عشقم باشه سالها بدنبال گمشده ام میگشتم و حال میدانم او کیست امیدوارم هیچوقت بحال خود رهایم نکند...که بدون او هیچم هیچ.... و من دلم تنگ رحمت است، دلم تنگ لحظه ای فقط لحظه ی توبه و نيايش با خلوص پاک است. خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است اما اگر تو مدارا نکنی و نبخشی مرا خدای دیگر کجاست؟
امکانات وب

دوستای امروز: 21
دوستای دیروز: 1
دوستای هفتمون : 128
دوستای یک ماهمون: 396
کل دوستایی که تا حالا اومدن: 70588
نوشته های یک انسان زمینی: 207
یادگاری دوستان: 190
دوستای زنده: 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت